Autocentrum BARTH slaví 25 let | Skupina BARTH

Autocentrum BARTH slaví 25 let

Autocentrum BARTH a. s. vzniklo dne 13. listopadu 1997.

Jméno společnosti bylo Autocentrum Pardubice a.s., a naší první aktivitou byl prodej vozů Škoda v Pardubicích, tím započala naše neobyčejná cesta… V prvním roce jsme prodali 60 vozů a naše radost byla obrovská. S každým dalším rokem jsme naše hranice posouvali a užívali si každý dílčí úspěch. Na naší cestě jsme zažívali také výzvy a některé okamžiky byly přímou příležitostí pro náš osobní růst. Ne vždy to bylo snadné, ale náš hnací motor byl od samého počátku silnější.

Ani tehdy, ani nyní u nás zákazník nenajde pouze produkt či službu. Skupina BARTH poskytuje komplexní balíček služeb a zázemí pro všechny, kteří chtějí něco víc – jsme tu pro každého, kdo nechce slevovat ze svých standardů a ví, co chce. Stejně jako v našich začátcích i nyní u nás zákazník nenajde pouze produkt či službu. Snažíme se, aby se u nás zákazníci i zaměstnanci cítili přátelskou atmosféru. Skupina BARTH, která zastřešuje všechny aktivity, nabízí mnohem více.

Skupina BARTH

Autocentrum BARTH dnes

V současné době je naší hlavní činností autorizovaný prodej a servis nových, předváděcích a ojetých vozů značek Volkswagen, ŠKODA, SEAT, Audi, Kia, Peugeot, Citroën, Opel a FIAT. Patříme v této oblasti mezi stabilní a nejvýznamnější společnostiČeské republice a ročně prodáme okolo 6.000 aut, a okolo 400 motorek, které prodáváme také.

Autocentrum BARTH disponuje nejmodernější a špičkovou servisní technikou i profesionálními pracovníky. Neustále na sobě pracujeme, rozvíjíme se a rosteme – jako firma, jako jednotlivci. Každý jedinec uvnitř společnosti je důležitým článkem, který vytváří celek, tedy Autocentrum BARTH.

Jelikož je čtvrtstoletí významným milníkem, pojďme si popovídat s tím nejpovolanějším člověkem, který za tím vším stojí, s předsedou představenstva a výkonným ředitelem, Michalem Burkoněm.

michal-burkon_157434628993_746.jpg

Michale, Autocentrum BARTH prý vzniklo tak trochu z nouze, když jste okolo roku 1996 pro svoji reklamní agenturu marně sháněl adekvátní služby spojené s prodejem vozů. Popište, jak to přesně bylo?

„Ano. Autocentrum Pardubice, později přejmenované na BARTH vzniklo před 25 lety vlastně z potřeby. Ve chvíli, kdy jsme v reklamní agentuře BARTH Media, dnes se jmenuje BARTH Reklamka, neměli čím jezdit, začali jsme auta poptávat u místních dealerů, nicméně nikde nám nenabídli odpovídající podmínky, kvalitu, o servisu a přístupu k zákazníkovi ani nemluvě. No a jelikož jsem nenašel správného dealera, který by tehdy splnil naše požadavky, tak nás napadlo, zkusit prodávat auta sami.“

DSC_0990.JPG

Mnoho lidí vidí jen stav tady a teď a už nevidí tu cestu, kterou musel člověk ujít. Můžete čtenářům přiblížit nebo alespoň náznakem říct, co obnáší 25 let podnikání?

Jsou situace, období a okamžiky, kdy se daří a většina věcí je úspěšná. Ale pak, což tedy představuje zhruba polovinu času, je spousta problémů, neúspěchů, složitých situací, které je nutné řešit. A tohle všechno je vlastně to, co je na tom pro mě zajímavé a díky čemu se nikdy nenudím. Podnikání obnáší zábavu, vzrušení i adrenalin a zároveň výzvy, náročnější období i krize. Střídání těchto dvou dualit mě baví neustále…“

vanocni_vecirek-174.jpg

Michale, řekněte, co považujete z hlediska Vašeho podnikání za úspěch?

V první řadě to, že práce většinu zaměstnanců v rámci skupiny BARTH baví a naplňuje. Jako další považuji za úspěch skutečnost, že firmu naši zaměstnanci vnímají jako prostor, kde se mohou neustále rozvíjet a také seberealizovat. I když jsme větší firma, tak je u nás stále rodinná atmosféra, což je pro nás důležité. V neposlední řadě si velmi vážím toho, že máme neustále rostoucí počty spokojených, věrných a opakovaně se vracejících se zákazníků, přičemž někteří jsou s námi už i 25 let, tedy od samého počátku.“

DSC_0663.JPG

Autocentrum BARTH je již 25 let stabilní a neustále se rozvíjející firmou… Tak mě napadá otázka: Co je na fungování firmy, aby byla úspěšná, nejdůležitější?

Na to mám velmi jednoduchou odpověď, je to lidská stránka, lidé uvnitř firmy.“

10537440_852967201457277_3311616955515779129_n.jpeg

Hlavní myšlenka byla tehdy, že to jde dělat lépe. Co dnes, po 25 letech… pořád to jde dělat lépe, i když to děláte tak dlouhou dobu?

Ano stále, je to nekončící proces. Stále jde o vytyčení a splnění cílového bodu a pak je třeba jít dál. Nutnou podmínkou v celém procesu je, aby byli všichni šťastní a spokojení. Zákazníci, ale také zaměstnanci. Je podstatné, aby cíle nebyly na úkor někoho. Jako důležitou vnímám týmovost a spolupráci, díky kterým se naše projekty i firma posouvají neustále dopředu.“

IMG_7689.jpg

Bez čeho si nedovedete představit den?

Bez kávy a zaplněného dne v kalendáři. Upřímně – neumím si představit den, aniž bych tam neměl nějaký úkol - seznam, schůzku, poradu, aktivitu,... Nicméně to není o „musení“, ale o tom, že je mi to takto blízké a chci to tak mít.“

Snímek obrazovky 2022-11-25 v 14.03.30.png

Jaké máte plány do budoucna?

„Tak těch máme mnoho. Hned počátkem roku 2023 otevřeme v Pardubicích na Dubině nový showroom pro novou značku koncernu Volkswagen, a to španělskou Cupru. Dále zde dobudujeme další plochy pro prodej ojetých aut. Stavíme velkou multifunkční budovu, které dominuje nový showroom pro motorky BMW Motorrad, jehož součástí bude i velká prodejna ojetých motorek, a prodejna příslušenství, motooblečení a dalšího zázemí pro motorkáře. Během roku 2023 rozšíříme také prodej o další značky motocyklů. V létě 2023 otevřeme v Pardubicích další moderní lakovnu. A připravujeme mnoho dalších novinek a projektů, které spustíme během příštího roku.“

článek - zigzag.png

Michale, děkuji za krátký, ale věcný rozhovor a napadá mě poslední otázka. Máte nějaký oblíbený citát, životní motto nebo vlastní poselství?

Citát nebo motto, které mě aktuálně napadá a je mi blízké…“ „Co dáš, to dostaneš.“